Bygdegården

Mellan Skövde och Mariestad, bara några kilometer från Stöpen och Tidavad hittar du Rörs Bygdegård. En lokal som passar perfekt till mindre fester, barnkalas och liknande. Det får vistas max 60 personer i bygdegården och för dem minsta barnen finns det barnstolar.

Bygdegården har ett stort samlingsrum med öppen spis, ett fräscht kök där det mesta man behöver i köksväg samt en stor hall. Byggnaden är även försedd med en värmepump som ger ett bra klimat. Det finns ingen toalett i bygdegården, utan den ligger precis utanför. Det finns också ett utedass på baksidan med el indraget.

Föreningen

Rörs bygdegårdsförening är en ideell förening som arbetar för att utveckla och främja den kulturella verksamheten i bygden omkring oss.

I bygdegården anordnas olika aktiviteter för alla åldrar, exempelvis sommarfester och vinprovning, med mera.

Följ oss